Gå til innhold
Arkivverket

[#5133] Folketelling 1900, 1254 Hammers, Flatøen Gnr.1, bn


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Olai Hansen Hf. f. 1868. Anna Sjursdtr.Hm. f.1855. Barn: Helene f.1890, Johan f.1892, Sivert f.1894, Kristoffer f.1896, Alfred f. 1898. Føderådsenke Kari Andersdtr. f.1827. Jeg er interessert i aner & etterkommere. Hvor ble det av dem? Kan Olai være samme person som Hans Olai ? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Hans Olai H. kan helt sikkert være samme person som Olai H. i FT 1900. Under konfimerte i Hamre 1750-1900 vil du finne Hans Olai Hansen, Flatøen, f. 17/11-1868, konf. 20/9-1883 - foreldre Hans Johnsen og Kari Andersdtr. I FT 1865 finner du også Kari Andersdtr. 38 år, g.m. Hans Johns. 37 år, på gården Haaøen (mulig en skrivefeil ved registrering eller ved avskrift.)Under konfimerte i Hamre 1750-1900 finner jeg Anna Sjursdtr./konf. 1870, på gården Bjørnestad - foreldre Sjur Jakobsen og Anne Olsdtr. Familien finner du også i FT 1865 under gården Bjørnestad/Hamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk for hjelpen - og bekreftelsen på at jeg var på sporet. Jeg kommer ikke videre med sikkerhet. Håøen ble Kystfestning i tiden 1895 - 1905, og da måtte de tre familiene flytte, men hvor? Jeg tror Bergen men er ikke sikker. Barna til(Hans)Olai brukte etternavnet Olaisen, Folketellingen 1900. Tok de i bruk rette navnet når de flyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.