Gå til innhold
Arkivverket

[#5136] Otelie Alette Søholt f.Kristiansund 1878


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg jakter på foreldrene til Otelie.Hun giftet seg på Voss 05.03.1901 med feiermester Peder Adolf Magnussen , f.1867 i Bergen.Hun døde på Voss 06.05.1903 og ble begravet på Voss kirkegård 12.05.1903.Håper noen kan hjelpe meg med dette.Mvh. Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg kan dessverre ikke gi deg foreldrene direkte, men tok en titt og fant damen som kjøkkenpige på Lien (private sygehus) i Volda ved FT1900. Også der er hun oppgitt som f 1878 i Kristiansund. Så det er vel grensende til sannsynlig riktig. I Kristiansund finner jeg ikke noe Søhol(d/dt/t) overhodet, men i distriktet "rundt", bl a 40 stk i 1523 Ørskog i Møre og Romsdal. Skulle ikke forundre meg om hun er døpt et eller annet sted i nærheten... Håper det er til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret.Jeg har funnet ut at faren het Anders Larsen og skal være født på Søholt.Jeg vil anta at det henviser til Søholt i Ørskog.Håper det er noen som har oversikt vedr. dette området som kan hjelpe.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Hei Rune. Jeg har bladd igjennom alle 30 Søholt-gårdene i 1865-tellingen - og finner ingen Anders Larsen, men på gård Søholt merkned 76a finnes en Andreas Larsen, 22 år, corporal, ugift. Det er i hvert fall en mulig kandidat? Fortsatt lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

I 1885- tellingen finnes det to Søholtfamilier i Kristiansund. Den ene er residerende kapellan Johan Andreas Søholt, 1841, Ørskoug, Søndmør g.m. Inger Amalie. Barna deres er Jens Sofus Kristian, 1874; Maria Sofie Cappelen, 1876; Johan Adolf, 1877; Axel, 1882.Den andre familien bor i Fattighuset på Kirklandet og er Margrethe Søholdt, 1847, Horningdal/Fattiglem, Kone og barna hennes er Ludvig, 1869, Borgund; Amalie, 1872, Avlsnæs; Tine, 1877, Kr.sund; Anna, 1881, Kr.sund; og sannsynligvis også Margrete, 1884, Kr.sund (bortreist) som står for seg selv.Finner ingen Otelie eller Alette i riktig alder. Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret.Jeg må innrømme at jeg ikke har jobbet noe særlig mer med denne grenen.Det var egentlig hustru nr.to til Peder Adolf Magnussen jeg var mest interessert i.Men skulle det dukke opp noe nytt om foreldrene til Otelie Alette er jeg selvsagt interessert. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.