Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torill Berg

[#5137] Gunhild Jensdatter, Borge i Østfold

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Gunhild er født i Borge i Østfold i 1821. Hun giftet seg med Nikolai Olsen 25.05.1851 i Borge. Ved vielsen står det Sannesund som brudens bosted. Etter det jeg har forstått etter hjelp fra folk i dette forumet, ligger Sannesund i Sarpsborg. Som brudens far synes jeg det står Jens Sannesund, men det finner jeg absolutt ingen som heter. Håper noen kan hjelpe meg med å finne flere opplysninger om Gunhild. Skulle gjerne likt å vite fødselsdatoen hennes, samt navn på foreldrene. Jeg har ikke greid å finne dåpen hennes heller, det er det som er litt håpløst...Hilsen Torill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Mathisen

Dersom det er slik å forstå at hennes dåp ikke finnes i kirkebok for Borge, hvorledes kan du da vite så sikkert at det er der hun ble født? Jeg tror (fortsatt) at det kan være fornuftig å se etter i kirkebok for Tune, om du da ikke allerede har forsøkt den muligheten. Lykke til! Hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ellen Hasle Kokkim

Kan være at du har sett dette tidligere, men jeg fant Gunhild og Necolai boende på Omberg søndre i Tune i folketellinga for 1865. De hadde da 6 barn boende hos seg, og de to yngste var født i Tune, mens de 4 andre var født i Borge. Necolai står som "husmand uden jord tomtearbeider" og 35 år. Gunhild er 44 år. Begge er født i Borge. Sjekk denne linken: Lenke Vet ikke om dette er til noen hjelp, men det ser ut til at du må lete videre på fødte i Borge?! Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive