Gå til innhold
Arkivverket

[#5137] Gunhild Jensdatter, Borge i Østfold


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Gunhild er født i Borge i Østfold i 1821. Hun giftet seg med Nikolai Olsen 25.05.1851 i Borge. Ved vielsen står det Sannesund som brudens bosted. Etter det jeg har forstått etter hjelp fra folk i dette forumet, ligger Sannesund i Sarpsborg. Som brudens far synes jeg det står Jens Sannesund, men det finner jeg absolutt ingen som heter. Håper noen kan hjelpe meg med å finne flere opplysninger om Gunhild. Skulle gjerne likt å vite fødselsdatoen hennes, samt navn på foreldrene. Jeg har ikke greid å finne dåpen hennes heller, det er det som er litt håpløst...Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Dersom det er slik å forstå at hennes dåp ikke finnes i kirkebok for Borge, hvorledes kan du da vite så sikkert at det er der hun ble født? Jeg tror (fortsatt) at det kan være fornuftig å se etter i kirkebok for Tune, om du da ikke allerede har forsøkt den muligheten. Lykke til! Hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ellen Hasle Kokkim

Kan være at du har sett dette tidligere, men jeg fant Gunhild og Necolai boende på Omberg søndre i Tune i folketellinga for 1865. De hadde da 6 barn boende hos seg, og de to yngste var født i Tune, mens de 4 andre var født i Borge. Necolai står som "husmand uden jord tomtearbeider" og 35 år. Gunhild er 44 år. Begge er født i Borge. Sjekk denne linken: Lenke Vet ikke om dette er til noen hjelp, men det ser ut til at du må lete videre på fødte i Borge?! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.