Gå til innhold
Arkivverket

[#5153] Anne Marie(a) Christensdatter fra Rokke/ Berg komm


Gjest John Erik Martiniussen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Erik Martiniussen

Hei. Jeg kjenner kun navnet på min oldermors mor.Hvor og når ble hun født. Hvem var hennes foreldre? Min oldermor: Olette Olsdatter f.30.11.1849 - pleiebarn på Bøe i Asak iflg. folketelling 1865. Hennes far var Ole Larsen f.11.11.1824 Sørbrøden/Rokke/Berg. Jeg tror ikke foreldrene var gifte da de fikk Olette. Håper på hjelp denne gang konf. innlegg 2876. M.v.h. John Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Erik Martiniussen

Hei Berit Takk for svaret. Du har rett i din korreksjon. Olette er å finne under døpte i 1850. Dessuten finner jeg en Olava olsd. - pleiebarn - i DA 1865-tellinga. Under døpte i 1850 står det Olette (Olava). Jeg tror at dette er samme person? M.v.h. John Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skjønner ikke helt hva du leter etter. Du har jo Ole Larsen fødselsdag, og vet hva moren til Olette heter. Ole Larsen født 11(14)/11-dpt. 21/11 1824 Rokke, Foreldre Lars Olsen og Else Gundersdatter sted så ut som Lisle... eller noe lignende, vanskelig å lese.Olette (Olava født 30/11 1849 Foreldre pike Anne Marie christiansdatter Grønnerød og ungkar ......dreng Ole Larsen Sørbrø..... Enten var det deres "felles" 3. leiermål eller en av dem hadde fått barn 2 ganger før. Jeg vil tippe Anne Maries 3. leiermål. Da er det en mulighet å se etter de 2 andre barna, kanskje det står mere der. Faddere:Else Gabrielsdatter Grønnerød, Berthe Olsdt. Monkebro?, Anders Christensen og Anders Hansen .....Fr.hald?Det var ikke lett å lese dette, men det ser ut som om de 2 siste fadderne var fra Fredrikshald, og den ene heter Christensen til etternavn. Mulig det er en tilfeldighet. Kanskje er Anne Marie derfra.Dette er bare mine tanker om det, og mulig helt feil. Du bør kanskje selv sjekke Ole Larsens fødsel, og se om du klarer å finne navnet på gården hvor foreldrene hans var. Forøvrig finnes det en Else Gundersdatter 1 år på Korset søndre Bd.i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Erik Martiniussen

Hei Berit Som jeg antyder i 1.inlegg, så er det Anne Maries foreldre jeg søker. Det er mulig at hun kan komme fra Fredrikshald? Takk for nye infallsvinkel. Det kan ofte hjelpe til å komme vidre med et problem! M.v.h. John Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.