Gå til innhold
Arkivverket

[#5156] Olava Trulsdtr., Røken


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Olava Trulsdtr. er f. 1840, i Røken, Buskerud.På Familysearch, finner jeg en, som er f. 26.des 1840, med foreldrene:Truls Olsen og Anne Karine Nilsdtr. I 1865-tellingen finner jeg disse foreldrene i Follestadeie 1, Frydenlund i Røken.Olava ble gift med Olaves Hartvigsen, som skal være f. 1838 i Frogn, Akershus.Er det noen som vet noe om disse? Mvh. Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Hei, og takk for svar. Men (desverre) visste jeg om de :-)Egentlig er det Olavas foreldre jeg er på jakt etter. Og hennes "navnløse" datter....For denne dattersønnen som er 11 år, og bor med sine besteforeldre på Sagene gård, er min oldefar.Muligens het hannes mor Thorine, men det er ikke 100% sikkert.(Men jeg vet, ifølge kirkeboka for Moss, der Harald giftet seg, at hannes far var Johan Olsen).Jeg har nå bestilt Hurums Gårdshistorie, kanskje det står noe der. (Glemte kirkeboka, det er vel den jeg må ty til!!).Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Olava Trulsdatter var født 27.9.1840 på Dalebråten i Røyken, døpt 26.12.1840. Foreldrene var Truls Olsen døpt 24.1.1802 (fødselsdatoen står ikke i kirkebøkene på den tiden) og han skal være født i Hyggen. Moren er Anne Karine Nilsdatter som er født ca. 1810 under Nærsnes.Når det gjelder Olava så skal hun være gift 31.7.1862 i Røyken kirke med Olaus Hartvigsen, f. 1838 i Langebåt i Frogn.Jeg har imidlertid folketellingen for 1875, og der finner jeg under Graaøen (Gråøya) følgende familie: Olaves Hartvigsen f. 1830 i Hurum, med kone Olava Trulsdatter f. 1839 i Røyken. De har fire barn: Elise Thorine f. 1866, Anne Helene f. 1868 og Olaves f. 1870 og Hanne f. 1873. Kan dette stemme, eller er det bare egnet til å forvirre?Hvis du er interessert i mer opplysninger om bl.a. søskenene til Olava, er det mer praktisk at du kontakter meg på E-mai. Adressen min er: odd.arne.svendsrud@eunet.no Det er også mulig at jeg kan finne ut noe mer om foreldrene til Olava. Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Tusen takk for svar!! Jeg har faktisk vært borti denne familien før, i 1865-tellinga. Og det kan stemme. Det er jo da kun farens årstall som er litt uklar, men.. vet du hva jeg gjør? Jeg sender deg en mail jeg...Hilsen Nina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.