Gå til innhold
Arkivverket

[#5165] min oldemor Bertine Knudsen født i Haugesund i 186


Gjest Lise Rein
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise Rein

HeiJer har funnet min oldemor i folketellingen for 1900. Da bor hun i Laksevåg (Askøen) i Hordaland. Hun er gift med Nils Monsen Stensvåg født i 1851 i Finnås på Bømlo. Hun har her etternavnet Knudsen og er født i Haugesund 1860. Jeg kan ikke finne henne i folketellingen for 1865 i Haugesund. Jeg vet heller ikke hvor de giftet seg. De må ha giftet seg rundt 1880. Er det noen som kan hjelpe meg å finne hennes foreldre. Navnet Haaland er nevndt.Min søtser og jeg går på slektgranskingskurs og har funnet mye familie på internett.På forhånd takk.Lise Rein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Kan det være henne du finner under gården Vig i 1150 Skudesnæs prestegjeld som datter av Knud Torbjørnsen og Ingeborg S. Absalonsdtr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Lise!Nils Herman Monsen,Steinsvåg,Bømlo f.1851 konf.1866 giftet seg i Domkirken i Bergen 16.10.1881 med Berntine Knudsen f.1860 i Haugesund ,konf.1876 i Haugesund. Nils Hermann var sønn av Mons Hansen ,Kuleseid 1808-1869 og Ingeborg Nilsdatter,Hovland 1819-død etter 1875.Berntine var datter av tømmermann Anders Knudsen f.ca. 1821 på Avaldsnes og Marthe Malene Baarsdatter f.ca. 1822 på Avaldsnes.Du finner familien i Haugesund i 1865.De har følgende barn:Marthe Katrine 20 år f. i Avaldsnes, Ellen Maria 12 år f. i Haugesund,Knud Mathias 16 år f. i Avaldsnes og Berentine 6 år f. i Haugesund.Alle barne er her nevnt Andersen/Andersdatter.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K Eide

I avskrifte kb for Skåre ved Berntine sin dåp er Anders Knudsen nevnt med gardsnavn Haaland. Berntine er døpt 25.11.1860. Geir K Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rune Thorstensen

Hallo Lise.Dersom du fortsatt er interessert i anene til din oldemor Bertine Knudsen , så kan du kontakte meg via e-post.Jeg har en god del informasjon om hennes forfedre tilbake til 15/1600 tallet. Min e-post adresse er:runthors@c2i.net Mvh. Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.