Gå til innhold
Arkivverket

[#5171] Røyken,Buskerud


Gjest Trond Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrvang

Jeg leter etter Emil Nilsen, født 05.12.1881 i Røyken (Nærsnes)Faren het Nils Olsen(Olsson)født 1849 i Varmland i Sverige. Moren het Kristine Karlsdatter, født i 1853 i Hurum. Emil Nilsen hadde 9 søsken, alle født på Nærsnes i årene 1873- 1893. Jeg vet han var matros av yrke, men finner ikke de rette kildene. Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis det er FT1900 du ikke finner fram i, er det faktisk litt "tricky" å finne Kristine Karlsdatter og barna. Du finner dem imidlertid på to ulike lister under Nersnes søndre i Røyken, moren på en (liste 53a) og barna på en annen (53b). Du vil finne at Kristine (Karlsen i FT) var enke i 1900.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrvang

Jeg har funnet familien på disse sidene du nevner. Det som er problemet,er å finne Emil Nilsen ETTER 1900 Det eneste jeg kan tenke meg er at han har emigrert etter 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrvang

Hei!Jeg har funnet familien på disse sidene du nevner. Det som er problemet,er å finne Emil Nilsen ETTER 1900 Det eneste jeg kan tenke meg er at han har emigrert etter 1900.Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Da kan du ha et problem. Så langt jeg vet, finner du vanligvis ikke sjøfolk på emigrasjonslistene. Så hvis Emil Nilsen hoppet iland fra en båt i en amerikansk havn, må det da være nesten umulig å finne ut av medmindre du kan finne ham igjen i noen database "over there"?Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.