Gå til innhold
Arkivverket

[#5172] Natvig gård i Høivåg, Aust-Agder.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Da jeg ikke kan finne bygdebok for Høivåg lurer jeg på om det er noen som har opplysninger om Niels og hans slekt på gården Natvig i Høivåg. Hans datter Åse ble gift med Søren Tomassen fca. 1706 i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

BeritHar du sjekket om du finner det du er ute etter i "Natvigslekten fra Høvåg i Aust-Agder", som de har på Deichman?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for godt tips. Jeg har sittet i over 2 timer for å skrive av da den ikke er til utlån. Da er det et nytt spørsmål. Er det noen som vet noe om den gamle KOSVIG slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Et skudd i blinde: Johan Tveite har skrevet bygdeboka for Landvik, i gårdssogedelen der er det en del referanser til ætter rundt omkring. Det samme er det i Tveites bok: Tveits historie II, Slekter i Tveit. Du kan selv sjekke hva annet han har skrevet. Men det ovennevnte finnes på Nationalbib. Der finnes og Årsbøkene for Agder Historielag, som kan ha noe? Ætt og Heim, Rogaland, kan også ha noe i artikler av Petrus Valand,men det er en omstendig affære for de opplysningene ligger godt gjemt i diverse artikler. Til slutt: Aust-Agder Museet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Et par adresser til historielag, ajour 1997 (kan være endringer):Agder Historielag, Postboks 136, 4601 KristiansandVestre Moland og Lillesand historielag v/ Astrid Jaksholt Økland, Holta, 4790 LillesandHøvåg Museums- og historielag v/ Lars P. Østeby, Kvannes gård, 4770 Høvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Sorry Bjørn, hadde nettopp vært innom en artikkel hvor begge to var brukt, så dermed...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dei heldt til i same bygningen og har vel same eigar, fylket, men har ulike oppgåver ... Dessutan er er ein på AA-arkivet som har særleg god greie på Landvik, om eg minnest rett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.