Gå til innhold
Arkivverket

[#5176] Qvale, Vang i Valdres


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

Trond Jonsson Qvale f. 1797/1798, død 1874 fra Kjøs i Vang i Valdres flyttet til Bodø en gang mellom 1817 og 1823 hvor han arbeidet som smed. Gift med Johanna Johannesdtr. f.ca. 1792. Ettersom jeg ikke har funnet fram til hans forfedre, er jeg interessert i om det finnes bygdebøker fra hans hjemplass i Kjøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Rønnaug, Den eneste Trond Jonsen i passende alder og område jeg finner i FT 1801 er denne :Lenke dette være "din" Trond ? mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Bråthen

Hei! Har du prøvd Tore Eys bok om gårder og slekter i Vang og Slire? Jeg har akkurat hatt den til lån og det står veldig mye der, men den er skrevet på gammel valdresdialekt så alt er ikke like lett å forstå. Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Tusen takk for tipset, Bente. Denne boka skal jeg bestille. Du har ikke vært borti navnet Qvale, evt. som gårdsnavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Bråthen

Jeg kjenner til navnet Kvale fra nyere tid og vet at det er en eller flere gårder i Vang som heter det og det er flere med det etternavnet, men heller ikke noe mer.Jeg kommer fra Øystre Slidre og kjenner ikke så godt til Vang.Håper du finner noe i boka - jeg kan prøve og hjelpe hvis du sliter med dialekten!(b-brathe@online.no) Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hovda

Når du først skal bestille bøker: Valdres Bygdebok: Gardar og slekter i Vang bind A omfatter bl. a. Kvåle, bind C omfatter Kjøs. Har ikke sjekka om din person står der, men det forundrer meg om du ikke blir positivt overraska!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.