Gå til innhold
Arkivverket

[#5183] D/S Finnmarken i 1912


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

I forbindelse med leting etter en Gunnar Sørensen som skulle være mannskap om bord på D/S Finnmaken i 1912 har jeg tidligere fått opplyst at skipet var hjemmehørende i Nordland og i hurtigrutedrift. Ved en hendvendelse til Statsark.i Trondh. får jeg opplyst at det var hjemmehørende i Ålesund, er det noen som vet om det var to skip ved samme navn på denne tid eller hvordan dette henger sammen. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det norske Veritas har laga årlege bøker om norske skip heilt frå 1860-åra. Eg veit ikkje om dei har slike på Statsarkivet i Tromsø, men Veritas utanfor Oslo har dei i alle høve. Og dei er svært hjelpsame om du tek ein telefon. Elles finst nok desse bøkene òg på sjøfartsmusea. På Sjøfartsmuseet i Bergen har dei dessutan eit privat laga register over skip. Det finst òg nokre bøker om hurtigruta si historie, skriven av ein som eg meiner å hugse bar etternavnet Stavseth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.