Gå til innhold
Arkivverket

[#5184] Svenske fra Uddevalla


Gjest kjetil Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil Johansen

Hei! Jeg er ikke sikker på om dette er rette forum, men jeg prøver.Jeg er på jakt etter svenske aner etter min Oldefar, Karl Josefsen (Josefsson ?), f. 22.06.1875, Uddevalla, Sverige d. 01.11.1975, Begravet v. Filtvedt Kirke BuskerudGm. 1. gang Frida Sofie Anderson f.03.03.1876, Falkøping, Sverige d.06.04.1914Barn, bla.a Hilda Helene Josefsen, f.27.06.1907, Sarpsborgmvh Kjetil Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Har du forsøkt å søke i Den demografiska Databasen i Sverige? http://www2.ddb.umu.se/Fra deres presentasjon: "Vi producerar och tillgängliggör befolkningsdatabaser med historisk information främst baserad på kyrkböcker från 1700- och 1800-talen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei! Tror ikke Indigo-databasen har noe fra Uddevalla. Men, du kan låne inn kirkebøker til enten ditt lokale bibliotek, eller du kan låne de hjem dersom du har fische-leser hjemme (eller kjenner noen som har. Dersom du skal låne til ditt lokale bibliotek, må du gå dit og få dem til å hjelpe deg. Dersom du vil låne hjem, går du hit: Svar/Riksarkivet i SverigeÅ låne hjem er en kurant sak, men du må melde deg som kunde, du får noen papirer i posten. Bestille kan du gjøre via Web. veldig greit, og du har 30 dager på deg når du får fischene.Utfra det jeg vet, ligger ikke noe om Uddevalla på nettet.Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil Johansen

Tusen takk for informasjonen. Jeg får ta meg en tur på biblioteket å se hva de kan gjøre der.mvhkjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.