Gå til innhold
Arkivverket

[#5193] Thea Sofie Kristiansdtr, f. 07.07.1871, Ørje områd


Gjest kjetil Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil Johansen

Jeg prøver å finne foreldrene til Thea Sofie Kristiansdtr, f.07.07.1871, i området rundt Ørje. Hun ble gift med Petter Otto Marthinsen Skrikerud f. 11.07.1874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Petter var selveier på Berger i Rødenes i 1900. "Rødenes i Østfold" av R. Elwin Myhrwold har omtale av hans familie på side 583/584: "Peter Otto Martinsen, f 1874, g 1902 m enke Thea Sofie Kristiansdatter Aas, f i Øymark ca 1871 (far Kristian Olsen). Barn: Martin f 1902, Karen Sofie f 1904, Einar f 1906. Denne familien bodde på Bergerødegård i Rødenes, men flyttet til Eidsberg." Håper dette han bringe deg litt videre. Hilsen Inger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil Johansen

Hei! Takk for svaret. Nå vet jeg ihvertfall hva faren het. Mulig jeg finner mere i ft 1865.mvhkjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Hei igjen Kjetil!Kan dette være den etterlyste Thea Sofie? Faren heter Kristian, og de bor på Aas. Øymark hørte til Aremark, og det er ingen gårder Aas i Rødenes ved ft 1900.Tellingsår: 1900 Kommune: Aremark Kommunenummer: 0118 Navn på bosted: Aas, plads til Kilebo Antall personer registrert på bostedet: 6. ---------------------------------------------- Navn Familiestilling Sivilstand Yrke Fødselsår FødestedKristian Aas hf e Tømmerflødningsarbeider ved Ørje kanal, slagter og tømmerhugger 1841 Aremark SmJens Aas s ug Tømmerflødningsarbeider ved Ørje kanal, tømmerhugger 1884 Aremark SmSofie Aas d e Husholder 1871 Aremark SmKristian Aas enke Sofies søn ug* 1893 Aremark SmJohanne Aas enke Sofies datter ug* 1895 Aremark SmKristine Aas d til Kristian ug Har været syg nogle uger og da været hjemme, er udpaa dagen 3 december reist bort for at tjene 1877 Aremark Sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil Johansen

Hei! Jeg tror du er inne på noe der. Jeg har informasjon fra annet hold som bekrefter både Kristian Aas f. 1893, og Johanne f. 1895 som barn av Sofie. Et nytt spørsmmål som melder seg for meg er : Er denne Kristian Olsen som du nevnte tidligere fra boken den samme som kristian Aas ?. Jeg hvet at veldig ofte tok man navn etter plassen/gården man arbeidet, så det er jo ikke usannsynlig.mvh kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Hei kjetil!Med dine opplysninger om Sofies barn, vil jeg si at vi har funnet samme familie og at Kristian Aas senior er den Kristian Olsen som er nevnt i bygdeboka. Du vil nok finne Sofie både døpt, konfirmert og gift første gang i kirkebok for Aremark/ Øymark. Jeg tror jeg kan si gratulerer allerede! Inger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.