Gå til innhold
Arkivverket

[#5197] Oslo


Gjest Per Holm
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Holm

Hvordan finner jeg foreldrene til Kristoffer Olsen f:07.02.1881 Oslo. Han bodde på Ekeberg i Oslo. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Begynner med noen spørsmål: Hvor har du fødselsdatoen hans fra? Var han gift? I så fall, vet du hvor/når? Hvor kom evt. kona fra? Er han gift i "Oslo", er du like langt! Når bodde han på Ekeberg? Yrke? Hadde han barn? Søsken som du vet mer om? Hvis noe av dette er kjent, kan du kanskje finne ut mer om din Kristoffer. Hilsen Inger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Antar at det dreier seg om "kjørekarl for Udenlandske Spritlager" Christopher Olsen som bor i Eriks gate 4 i Kristiania i 1900. Der står nemlig fødselsdato....Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

PerJeg har en Kristoffer Olsen med samme fødselsdato i mitt register - han kommer inn gjennom ekteskapet med Laura Elise Bjerkelund (min oldemors søskenbarn). De flytta seinere til Nittedal. Er dette samme mann?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Interessant. Hjemme har jeg opplysninger fra kirkeboka ved ekteskapsinngåelsen, og der heter han ikke Olsen. Send meg mailadressen din, så kan vi fortsette kommunikasjonen der.Hilsen Rune (rune.bjerke@statnett.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.