Gå til innhold
Arkivverket

[#5204] Min Oldemor Augusta


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Jeg prøver igjen å finne min oldemor Augusta Pauline Olsen. Hun er født i 1867 i Tune i Østfold. Hun giftet seg med Emil Tollefsen fra Skoger i Buskerud og i 1894 kom det første barnet. Anna Marie hun heter enten Emilsen eller Tollefsen. Hun er født i Skoger i 1894 og Augusta er gift med Emil i ft 1900.Skoger prestekontor finner henne gravlagt i Skoger og fødselsdatoen, som ikke stemmer overens med det som står på gravstøtta. Augusta døde i 1949. Skoger prestekontor opplyser at hun er født i Fredrikstad. Men de har ingen opplysninger om vielse eller Augustas foreldre. De to datoene jeg har på Augusta er 2.8.1867 og 1.11.1897. Jeg tror at den siste muligens er dåpsdatoen hennes. Augusta døde 17.3.1949 Jeg har også fått opplyst at hun tilhørte menigheten Den frie evangeliske forsamling. De kan ikke hjelpe meg siden de ikke fører noe medlemsregister og heller ikke utfører vielser.Er det noen som kan hjelpe meg med denne damen som er så mystisk for meg og volder meg mye hodebry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.