Gå til innhold
Arkivverket

[#5214] Martea fra Odalen født 1862


Gjest Odd Stomperudhaugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Stomperudhaugen

Martea er født i Sør-Odal 25/11-1862. Flyttet til San.....? prestegjeld i 1883 sammen med Bernt Jansen(?) Har hun etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Odd. Jeg har akkurat kjørt gjennom Odalen i dag. Det var ikke mye opplysninger du hadde her. Det er 3 Martea i Sør Odal i 1865 tellingenMartea Andersdatter 3 år Martea Olsdatter 2 år Slåstad Martea Olsdatter 2 år Knauserud SlåstadDu kan jo låne deg Kirkeby Sør Odal bygdebok å se om noen av de her ble gift med Bernt.Odal Historielag er jo veldig aktive, og hjelpsomme. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hvis en søker i hele Norge etter en Martea født i Odalen i FT1900 finner en Martea Myrer på Eidsvoll f 1862. På søk etter Marthea fra Odalen dukker M. Gulbrandsen f 1862 opp i Kristiania. Det kan jo være et forsøk verdt å sjekke opp disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei Odd!Den Marthea Gulbrandsen som er nevnt i innlegget til Rune er ikke født i Sør Odal, og heller ikke sønnen Aksel, som var født i 1884 i Odalen, som det står i tellinga 1900 i Kristiania. Jeg tror disse er fra N. Odal. Jeg kan heller ikke finne Torvald og Marthea gifte i S. Odal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei igjen Odd!Jeg har sett litt rundt i Bygdebøkene for S. Odal men jeg finner ingen som passer. Så din Marthea har nok ikke kommet tilbak til S.O Er det ikke noen der ute som er kjent med et prestegjeld som begynner med Saa??? event(Saaner) Det er jo noe som heter Son ?? Hun hette, om hun ikke ble gift for Marthea Martinsdatter. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Odd Stomperudhaugen

Jeg har fått opplyst at Bernt Jansen f.6/1-1855 reiste sammen med min Martea til Sanar? (Sandar?) 19/2-1883. Fant tilfeldigvis på mormonernes sider en Bernt Jakobsen som 8/4-1883 giftet seg med Martea Martinsdatter i Sande! Min Martea Martinsdatter er født 25/11-1862, døpt 25/12-1862. Er det noen som vet noe om dette? Kan noen bekrefte at jeg har riktige personer? Hilsen Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiVigde i Sande (Lenke)som du finner i digitalpensjonatet, oppgir at Bernt Jakobsen bosted Lærum, født 16/11-1855, Sæterhougen i Søn. Odalen giftet seg 8/4-1883 i Sande kirke med Martea Martinsdatter født 25/11-1862, fra Bergerlie Kalsrud Odalen.Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd Stomperudhaugen

Hei igjen! Mange takk til deg Hanne! Din hjelp bekrefter 100% at jeg har riktige personer i Sande 1883. Jeg har gått inn der du sa, har funnet ut at de fikk en sønn, Emanuell Berntsen 13/1-1884. Finner ingen nye barn 1885-89. Selv om jeg nå har riktig etternavn finner jeg ingen av foreldrene ved folketelling 1900 hele landet, men jeg finner Emanuell på Ø. Krogh i Hobøl i 1900. Vet noen om Emanuell har etterkommere? (Har foreldrene emigrert?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei Odd!Jeg har sett i kirkeboka for Sande 1878 - 1888, men finner ingen utflytting derfra på Bernt og Marthea, men det er kanskje ikke så rart da begge hadde papirer fra Odalen samt vikselsatest fra Sande. Har heller ikke funnet paret under døde i samme tidsrommet. Hvor kan de ha flyttet? Sønnen Emanuel ble ikke konfirmert i Sande. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.