Gå til innhold
Arkivverket

[#5233] Marstrander / Kurlender


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Er interessert i kontakt med de som har sett nevnte etternavn .Jeg har en mistanke om at disse kan koples mot den Svenske slekten Brems i Marstrand på 1500/1600 tallet. Og antagelig en kopling mot Brems i Os på 1600/1700 tallet hvor personene bare forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Vel, det finnes 85 Marstrander'e i lefetonlatakogen online (jeg kjenner faktisk en av dem!), men det var kanskje ikke det du lurte på? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det hadde vært kjekt om du kunne høre med den du kjenner om de vet hvor navnet kommer fra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

I boka Mechlenburg-Patricierslægt gennem 500 år av Svend Aage Mørkvig er det et kapittel om Marstrandslekten som kom til Kristiansund. Jørgen Nielsen Marstrand f. 1594 kom som prest til Grytten i Romsdal. Bestefaren hans Niels antas å ha kommet fra Møre & Romsdal.Hilsen Ole Bernt Gammelsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg har sett flere med navnet Kurlender, bl a i Christiania i 2. del av 1600-tallet, og forbinder med navnet en person som har kommet fra kurland (del av nåv. Latvia). Hilsen Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.