Gå til innhold
Arkivverket

[#5265] Live Håkonsdt, Skoger


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Live Håkonsdt er datter av Ragnhild Kristoffersdt og Håkon fra Ullern. Live er født ca rundtomkring 1660-70. Hun er gift med både Hans og Even Tollefsen. Et brødrepar fra Skoger. MEN utfra hva jeg kan se og finne frem fra Skogerboka, nettsider så er Live også disses halvsøster. Da Ragnhil også var gift med Tollef Syversønn.Er dette mulig?Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg kjenner ikke tilfellet, men generelt kan jeg si at ekteskap mellom halvsøsken ikke var mulig. Det er helt klart. Spørsmålet må være når Ragnhild var gift med Tollef Syversøn. Even og Hans kan være Tollefs barn fra et tidligere ekteskap. I så fall er ikke Live halvsøster av Even og Hans, snarere ei stesøster da de har verken felles mor eller far. Hvordan de strenge ekteskapsreglene kom til anvendelse da er jeg usikker på.Et annet alternativ er selvfølgelig at en eller flere av dine kilder har begått en blunder, slik at ditt utgangspunkt blir galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.