Gå til innhold
Arkivverket

[#5266] Anne Birgithe og Johan Olsen, f.1835 og 1838 i Dra


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Anne Birgithe Olsen og Johan Olsen, begge født i Drammen, hhv. 1835/36 og 1838.Magefølelsen sier at de var søsken og at foreldrene het Ingebret Olsen, f.1810 og Kristine Corneliusdatter, f. 1803, men jeg mangler forbindelsen som sier at dette er riktig.Er ikke sikker på hvilke kirkebøker i Christiania jeg bør gå til, så jeg tar snarveien og håper noen kan bidra med noe utover folketellingene.Ved FT1865 er Johan kjøbmann i Christiania og Anne B bor og arbeider hos ham. Begge er ugift i 1865.Ved FT1875 er begge gift: Johan Olsen med Serine (Solberg?) f.1848 i Christiania og Anne med handelsborger Sivert S. Strand, f.1849 i Indviken.Begge er også å finne i FT1900. Johan åpenbart gift på nytt med Tea Julie, f.1838 i Waaler og er kjøbmann i Bærum. Anne bor sammen med ektemann og sønn i Christiania. Sønnen Samuel arbeider for "Bogh. Cappelen".Kan noen bidra?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

En liten korreksjon: FT 1875 for Christiania var visst litt vanskelig å lese akkurat der. Johan Olsen var gift med sin Thea Julie allerede i 1875 og Serine med sin Peder Olsen fra Romedal. Boforholdene virker litt uklare, så hvem sønnen Olaf hører til kan man da spørre om...?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.