Gå til innhold
Arkivverket

[#5287] Sivert/Syvert Paulsen og Eli Larsdatter, Lesjaskog


Gjest Gunhild Løvstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Løvstrand

Mari(e) Sivertsen (Syvertsdatter) født 1858 i Lesja, ble i 1887 gift med Albert Eriksen,Godøy i Salten. I følge FT 1865 heter foreldrene Syvert Paulsen og Eli Larsdatter . De bor på Grindstuen gard, Lesjaskogen, Lesja. Kan noen hjelpe meg å finne deres forfedre/mødre? Vennlig hilsen Gunhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Du finner familien i Bygdebok for Lesja bd. 1, Gards- og slektshistorie for Lesjaskogen (utg. 1987) s. 283. Der står Mari som "elles ukjent". Far hennes, Syver, kom fra Søre Rundtom på Lesjaskogen, bd. 1 s. 356, og foreldra hans igjen kom fra Dovre. Eli kom fra Einbu-Brenna som du finner under Rudi på Lesja, bind 2 (utg. 1992) s. 436. Hennes far kom fra Einbu på Lesjaskogen (bd. 1 s. 184) og mora kom fra Øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Hvis du oppgir E-postadresse, kan jeg sende deg noen fotokopier av denne familien, i tilfelle du ikke har lett tilgang til disse bygdebøkene. Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Hjertelig takk til dere begge for rask hjelp! Det er vel mulig å få låne disse bygdebøkene på fjernlån,men om jeg kan få kopier pr. mail, vil det være flott. Min mail adr.: loevstrand@nl.telia. no Vennlig hilsen Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.