Gå til innhold
Arkivverket

[#5288] Min oldefar Brynild Julian Karlsen, f 1854 i Id so


Gjest Anne Tove Bakke (f.Karlsen)
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Tove Bakke (f.Karlsen)

Jeg har funnet min oldefar i folketellingen 1900, Brynild Julian Karlsen, f.1854 i Id sogn.Men etter mange og lange søk i tellinger 1865 og 1875 finner jeg ham ikke igjen. Mikrokort over kirkebøker i Id sogn har jeg fått i hus, men jeg har mange mil å kjøre til nermeste bibliotek som har film-leser. Derfor gjør jeg et forsøk her. Takker for eventuelle tips angående søkemuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnar Risjord

Kan noen hjelpe med følgende:Min oldemor Ingeborg Vartdal f.2/6 1876 i Hareid Rom d.19/10 1953 i Borgund MR g.m.Bernt B.Fylling,Borgund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tove Bakke (f.Karlsen)

-takk for tips om Julian Carlsen - den er nå skrevet ut og vil bli nærmere undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Jeg vet ikke helt hvor Tingvatn er, men du får vel prøve å danne et lokallag og gå til innkjøp av mikrofilmapparat. Som du allerede ha skjønt kann man ikke drive forskning bare med folketellinger på internett. Når det gjelder 1875 er den i høyeste grad ikke komplett og det vil være ren bortastet tid og tellerskritt for deg å søke på den. Hvis det ikke er noe lureri med disse menneskenes navn, som det ofte er, så kann de ha bodd i Sverige i 1865, det var vanlig i dette grensestrøket å flytte litt hit og dit. Desverre finnes det ikke annen litteratur en Harald Bakkes bok om Id som kom allerede i 1915 tror jeg. Den har ingen slektshistorie. mvh Dag Brodin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg ser at Brynhild Julian Carlsen giftet seg i Idd 20 Oktober 1887, det står der at han var fabrikkarbeider og bodde i Tistedalen, på alt det andre stod det en henvisning som lignet på: se Eriniasd NS 7. Hva nå det står for? Han Julian Carlsen fra Eidsberg var døpt 15 Jul 1855 med foreldre Carl Christiansen og Helene Olsdatter.mvh Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tove Bakke (f.Karlsen)

Takk, tanken om Sverige har slått meg - det er greit som ny i dette å få bekreftet det som en mulighet. Han var jo også gift med ei jente fra Sverige - takk til alle ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Født 25/10 1854 Enningdalen i Id Østfold Brynild Julian uekte. Foreldre: skomaker enkemann Carl Andersen Sveningsboe eller noe lignende og pike husmannsdatter Elen Jacobsdt. Snedkerød U/ Gribsrød Enningsdalen. Navnene på gårdene er litt usikre. Tror hun var på Berg grd. da hun fødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.