Gå til innhold
Arkivverket

[#5290] Kommunesammenslåinger


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

For en stund siden kjøpte jeg på nettet en oversikt over samtlige sammenslåinger, oppsplittinger og grensejusteringer mellom norske kommuner siden 1838. Så lånte jeg den bort til en som skulle legge den ut på nettet. Siden har jeg ikke sett den, hverken på nettet eller i papirform. Jeg husker ikke hvem jeg lånte den til, og jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den. Er det noen som vet hvor denne oversikten er å få kjøpt?Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Jeg har to nyttige hefter:1. "Norges kommuner 1837-1997", laget av Frode Korslund, Oslo. 196 sider + 2 kart. (Kjøpt april 1998).2. "Herred, prestegjeld og sogn i Norge - med forandringene gjennom tidene", 2. utgave 1998. 245 sider. Utarbeidet av Norunn Klettum, Oslo (Kjøpt jauar 1999).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun S. Soknes

Dag Juvkam har på oppdrag fra Kommunal- og arbeidsdepartementet skrevet en "Historisk oversikt over endringer i kommune- og fylkesinndelingen", som gir en samlet framstilling av endringer i kommuneinndelingen 1838-1998 og fylkesinndelingen 1660-1998.Stikkord for denne rapporten er inndeling (kommuner og fylker), kommunenummer, sammenslåing, grensejusteringer.Dette er rapport 99/13 fra Statistisk sentralbyrå, og kan bestilles fra salg-abonnement@ssb.no eller telefon 62 88 55 00. Publikasjonen koster 140,-.Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Takk for alle svar! Kjell: Hva slags kart følger med "Norges kommuner", og hvor kjøpte du heftene.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det var Juvkams rapport jeg hadde (nå har jeg bestilt den igjen). Vet noen hva som er forskjellen på den og boka til Korslund?Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Kartene er relativt enkle kart i sort-hvitt i A3-format, ett for Sør-Norge og ett for Nord-Norge , som viser kommuneinndelimgen i 1957.Telefonnummer til Frode Korslund: 22 71 43 75Telefonnummer til Norunn Klettum: 22 76 06 10. Hennes emailadresse i januar 1999 var: klettum@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.