Gå til innhold
Arkivverket

[#5293] Manger


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker etter en person ved navn Mons Andreas Larsen Mangerspladset, født den 26.09.1846. Han var sønn av Lars Andersen Mangerspladset og Marthe/Anne Malene Torbjørnsdatter. Jeg finner ham ikke i kirkebøkene eller i folketellingen for 1865. Jeg har også sjekket emigrantprotokollene, men finner ham heller ikke der. Jeg er takknemlig dersom noen kan hjelpe meg å finne spor etter ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Takk for hjelpen! Fødselsdatoen for den Mons som ble gift i KK stemmer overens med den fødselsdatoen jeg har fra Manger. Dermed ser det ut til at jeg endelig har funnet ham. Jeg ser av kirkebøkene at Mons og Ingeborg fikk en datter, Mathilde Heleen, den 20. april 1873. Jeg finner imidlertid ikke flere barn. I folketellingen for 1875 finner jeg hverken Mons, Ingeborg eller Mathilde. Dette kan tyde på at de forlot Bergen mellom 1873 og 1875. Kan noen hjelpe meg med å spore dem opp videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Vikedal er i alle høve nord i Ryfylke, i nærleiken av Sandeid, rett sør om grensa til Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Kan noen hjelpe meg å finne Mons og Ingeborg etter 1873? Jeg har forsøkt i emigrantprotokollene, men har ikke lykkes i å oppspore dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.