Gå til innhold
Arkivverket

[#5296] Sortland - Amalia Johanne


Gjest Bent Grotle
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Grotle

Amalia Johanne dø 21.04.1886 i Sortland. Hun skulle være gift med August. Det er det jeg vet. Hvis noen kunne hjelpe meg med etternavnet til disse 2 samt hvor de kommer fra hadde det vært fint. Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Tilleggsopplysninger de siste dagene: Det blir sagt at Amalia var fra Vadsø, og at hun dødde på barselseng. En sjekk av folketellingen for 1875 for Vadsø gir følgende ektepar: August Larson, født 1833, Amalie Andreasdatter, født 1850, barn Kristian Larsen, født 1875. Her stemmer fornavnene med de jeg er på jakt etter. Er der noen med kirkebøker for Vadsø og Sortland tilgjengelige som kan sjekke om Amalia som dør på Sortland i 1886 heter Andreasdatter, og når Kristian ble født. Hvis det bekreftes at Amalia hette Johanne og Kristian hette Leonhard til mellomnavn er jeg kommet mye lengre. Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Johan I. Borgos

Det tok langt tid før jeg oppdaga innlegget ditt! Joda, Amalia Johanna Andreasdtr døde i Sortland i 1886, og hadde vært gift (eller var fortsatt gift, jeg er usikker) med svensken August Larsson. De bodde mest i Hadsel. To barn bodde i Sortland - Johanna Marie (1883-1959), og Thorvald Georg (1885-1970). Sistnevnte bodde på gården Bø, som er med i et snart ferdig bygdebokbind. Jeg er svært interessert i kontakt dersom du stammer fra Johanna eller Thorvald.Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Amalia og Augusts sønn Kristian er min kones oldefar. Har du noen opplysninger om når denne familien flytta fra Vadsø til Hadsel/Sortland? MVH Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Hei! August Larsson er ikke registrert i Sortland, så langt jeg kan se. Han og kona er første gang nevnt i Hadsel da ei datter blei født i 1883. Da bodde de i Svartsund, ikke langt fra Trollfjorden i Raftsundet.Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Elisabeth Sande

Hei Har ikke sett dette innlegget før. Men jeg stammer fra Thorvald Georg som var min oldfar. Er intressert i det som finnes om min oldefar da jeg ikke vet så mye om han. Mvh Elisabeth Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Da bør du prøve å få tak i del 1 av Gård og Slekt i Sortland. Så vidt jeg husker lever det fortsatt noen mennesker som kan fortelle deg om de siste årene til Thorvald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.