Gå til innhold
Arkivverket

[#5301] Paul Paulsen. Maløen i Fredø sogn Kristiansund.


Gjest Evy Sander Meling
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Sander Meling

I FT 1865 bor Paul Paulsen på gården Maløen. Han er gm.Gjertru Jørgensdatter.Kan dette være samme Paul jeg finner på Familysearch døpt 31.03.1834 Kristiansund. Foreldre er Poul Ingebrigtsen Maaloen og Kari Ingebrigtsdatter. Finnes det bygdebøker for dette området som kan gi svar ? Hilsen Evy Sander Meling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Med Maløen menes vel Måløy som hører til Bergsøy ytterst i Tingvollfjorden. Bergsøy har etter det jeg vet, hørt til Tingvoll og Gjemnes i tillegg til Frei. Det er derfor ikke godt å vite hvilke bygdebokforfattere som evt. har skrevet om Måløy.Hvis du tar en telefon til Lokalhistorisk avdeling på Kristiansund Folkebibliotek, får du kanskje hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Sander Meling

Takk for tipset.Det er nok Måløy som er det rette stedet. Jeg ringte Kristiansund Folkebibliotek, men det var dessverre ikke skrevet bygdebøker som dekket dette området.Hilsen Evy Sander Meling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Freddy William Paulsen

I 1865-tellinga for 1556 Fredö og Grip sogn, i Christiansunds landdistrikt: Distriktsnr 4, side 171, skoledistrikt: i3die, sokn: Fredö, Prestegjeld Chr.sund, Gard: Maløen, Merknad (gard) ad 220b, 220c.:Paul Paulsen, husfader, husmand med jord, gift, 32 år, Chr.sunds Prestegjeld. Gjertrud Jørgensdatter, husmoder, gift, 40 år, Chr.sunds Prestegjeld.Oppført med 3 barn (i 1865): Knud Paulsen 3 år, f.ca. 1862 Nils Paulsen 7 år, f.ca. 1858 Karen Paulsdatter 10 år, f.ca. 1855Hans Paulsen kom senere: 1869Far: Huusmand under Storvig Poul Ingebrigtsen Maaløen (deceased) Mor: Kari (?) Ingebrigtsdtr. (af Fredö)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Måløya/Bergsøya hører vel inn under bygdebøkene for Gjemnes, men jeg har ikke hørt at Nils Tore Leivdal er kommet så langt ennå. Sist jeg var borti dette, holdt han fortsatt til på fastlandet, nærmere bestemt Gaupset og Knutset og deromkring. Disse øyene kommer trolig inn når han kommer til Gjemnes (bygda). Men kulturkontoret i Gjemnes (kommunen) vet sikkert beskjed. Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.