Gå til innhold
Arkivverket

[#5302] Anne Larsdtr Hee, Nord Odal


Gjest Bjarne Amundsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Amundsen

Hei alle sammen. Søker opplysninger om Anne Larsdtrs foreldre og evt forfedre. Hun er født 1712 og døde en gang mellom 1741 og 1744. Hun var født på Søstun Hee i Nord Odal men ble gift 1732 med Sjønne Gulbrandsen Slåstad, i Sør Odal, hvor de også ble boende. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Bjarne. Jeg finner Anne sin far i Nord Odal bygdebok 2 bind. Han var gift med eldste datter til Kristoffer Embretsen HE som tok over garden: Lars Knutsen fra Seim i Sør Odal ble gift 1708 m Anne Kristoffersdatter fra He ca. 1687 - 1712 Hennes far heter Kristoffer He Barn Knut f 1709, g 1733 m. Kari Finnsdatter, Linder, Anne 1712. Sønnen Knut fikk i 1731 dattera Eli med Libet Persdtr. Løset. Lars Knutsen ble 2. gang gift med Marte Pålsdatter som døde 1744, 53 år gammel. Det er ukjent hvor hun var fra. Barn Lars f 1715 g 1750 m. Åse Olsd. fra Øvre Fjell. br. av Søstua HE , Pål f 1718 br. av Austvatn, seinere Nordstua He. Lars Knutsen ble gift 3. gang 1746 med Marit Knudsd. fra Rud. Vil du vite mer så har jeg mere opplysninger det var odelsak på garden og min 7 tippoldefar var med som vitne Amund Finnsen Ekornhol. mvh Hilsen MONA msaarnes@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.