Gå til innhold
Arkivverket

[#5304] Bernhard L. Juul, f. i Vågan 1860.


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Hans foreldre var Knut Lorentz Juul (1813-68) og Gjertrud Bolette Dreyer (1816-76). Bernhard var yngst av 7 søsken og deres navn er kjent. I 1933 kaller han seg forhenværende skipsfører og oppgir sin adresse slik: Victoriahallens Cigarraffær, Gøteborg. Han skrev den gang et brev, med bønn om slektsopplysninger, til min kones farfar, som han var i slekt med, men brevet ble dessverre visstnok aldri besvart. Har i løpet av de 3-4 siste år forgjeves søkt å finne ut hva som skjedde med Bernhard etter 1933, og prøver nå i dette forum. Noen som vet noe om ham? Var han gift? Har han etterslekt? Når og hvor døde han? etc.MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Jeg har dessverre ikke noen opplysninger om Bernhard,men jeg er litt nysgjerrig på om den farfaren til din kone var av Dreyer eller Juul-slekta, og om du muligens har opplysninger om slekta som jeg kunne likt å få dele med deg.Jeg kjenner en del til Dreyer-slekta bakover.Gertrud Bolette var søster til min manns oldefar.. MVH. Olaug Dreyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Min kones farfar var sønn av Marianne Kristine Motzfeldt Dreyer, født ca 1819 i Vågan. Jeg utveksler mer enn gjerne info om Dreyer-slekt, skjønt det er noe begrenset hva jeg kan bidra med. Etterslekt er kanskje også interessant?Kontakt meg gjerne på e-post: tophat@online.noMVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Hans Mathisen

Jeg tillater meg å løfte frem igjen denne snart 2 år gamle gåten. Det er jo åpenbart mange flere aktive hjelpere og tipsere i dette forumet nå enn dengang, så kanskje finns det noen der ute som vet noe om denne Bernhard L. Juul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.