Gå til innhold
Arkivverket

[#5305] Greger Stenersen & Anlaug Leifsdatter, Hitterdal -


Gjest Tor Kenneth Talmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kenneth Talmo

Kan noen hjelpe med Greger's opphan. Han skal være født rundt 1721 og han døde i 1806. Anlaug ble døpt i 1739 , og de ble smidd i Hymens lenker høsten 1756. Kirkebøker på mikrofilm er bestillt til "mitt" bibliotek, men ventetid......og den begynner å virke lang. All info rundt dette paret mottas med stor takk, men skulle noen kjenne Gregers opphav "her & nå", hadde det vært aldeles strålende. Skulle noen også "sitte" på info om Anlaug sin mor Thone Ambrosdatter er det fare for at det vil ta helt av her i min Eikerske slektsforskerhule.Hilsen Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg har i min kones tre Leif Leifsen Heibø gift med Thone Ambrosiusdatter Sauer. Gift 29.06.1720.Ifølge bygdebøkene for området er Thone født 1699 og død 1780. Foreldre er Ambrosius Johnssøn og Helge Johnsdatter.Ambrosius født 1654 på Baugerud kom senere til Sauer. Helge født 1669, for meg ukjent hvor, død 1716. Ambrosius var gift tre ganger og hadde totalt rundt 15 barn. En del døde små. Du finner mye info i bygdebøkene for Hitterdal og Heddal.Selv har jeg ingen info om Anlaug og da heller ikke Greger, men det kan jo være at du finner også dette i bygdeboka.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.