Gå til innhold
Arkivverket

[#5313] Emigranter fra Nordland.


Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Småli

Jeg har lest et sted at det gikk en båt med emigranter fra Bodø, men hvorvidt denne gikk til Amerika, til England for viderebefordring, eller bare til Trtondheim, vet jeg ikke. Det ville vært interessant om noen kunne bekrefte eller avkrefte dette, da jeg ikke kan finne de av slekta mi som emigrerte på 1880-tallet i skipslistene fra Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ena Hovden

Nettopp. Jeg har det samme problemet.Det burde ikke være så vanskelig å fiine de hvis de var i registeret,men det er ingen lett sak å finne de. Har søkt på navn,sted de kom fra osv,meningen resultat for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sjå på sidene til Solem, Swiggum & Austheim under nyttige lenker. Der er det med skip både frå Namsos, Bodø og Tromsø som gjekk til USA/Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Veldig fin nettside, og fint for deg, Ena Hovden, at du ble hjulpet. For meg var de dessverre ikke til noen hjelp, da de ikke hadde passasjerlister for årene i mellom 1873 og 1894. Men takk for tipset, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.