Gå til innhold
Arkivverket

[#5314] Hellemyrsfolket


Gjest Anne-Lise  Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise  Mikalsen

er det vel ikke,men tjenestedreng Halvor Johnsen og Cecelie Nielsdatter Hellen fikk en datter,Karen Martine,som er døpt i KK 26/6 1842.Halver er født i 1810,men hvor?Cecelie har jeg ikke funnet i kirkebøkene for KK.Halver er muligens begr.i SK 4/2 1904.Er det mulig å finne ut hvor i Hellen de bodde?Foreldre,fødsel,ekteskap,død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Svaret finn du her når han gifter seg for andre gong i 1864: 7723 Halvor Jonsen Lønborg Enkemand bygselmand (f. i:) Lindaas 14 01 10 Karen Bergitte Magnusdtr Hellen Pige Kk 300724 Jun 12 1864 KK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Jeg tror at "din" Halvor er født i Lindås. Under døpte i Bergen vil du finner du flere barn av Halvor og Cecilie - bl.a. Nils Johan, døpt 20/10-1844 i KK, fars navn er Halvor Johnsen Lønneborg. Under gifte i Bergen finner jeg bare en Halvor J. L., f. 14/1-1810 i Lindås - enkemann, g. 1864 (i KK) med Karen Bergitte Magnusdtr. Hellen. disse to vil du også finne i FT 1865 for Bergen.Døde i Bergen viser kone Cecilie Martine Nils* f. Natland - begr. 1857 i KK prgjd, 37 år gammel. Hun har samme mellomnavn som (datteren) Karen. Halvor og Cecilie ble trolig ikke gift i Bergen - vigde i Fana er lagt ut bare opp til 1841. En henvendelse, eller et besøk på SAB vil trolig hjelpe deg videre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Halvor var muligens født på gården Konglevoll i Lindås. Foreldrene var Jon Andersen Konglevoll, f. ca. 1777 og Marta Halvardsdatter Løtveit, f. ca. 1784. Gift 30. juni 1805 i Lindås. Cecelie var født ca. 1817 på gården Hopland i Lindås. Foreldre var Nils Hansen Hopland, f. ca. 1795 og Kari Villumsdatter, Sletta. De bygslet i 1842 halve bruket etter Lars Steffensen på Nordre Lønborg. Lars var onkel til Cecelies far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.