Gå til innhold
Arkivverket
Gjest tom askeroi

[#5321] Folketellingen Skiptvet 1875 - eksisterer den?

Recommended Posts

Gjest tom askeroi

Godt å vite før man legger ut på langtur til æh Sogn. Er det noen som vet det? Og hvis ikke, skal jeg henvende meg til Riks- eller Statsarkivet for å spørre?(Er fremdeles på jakt etter en eventuell Karen Marie Christiansdatter som jeg tror bodde på en av Aamotgårdene eller plassene under den i tidsrommet 1867-1881)...På forhånd 1000 takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg så på 1875-tellingen for Eidsberg der, så jeg vil gjette at Skiptvet også er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Skartsæterhagen

Det greieste er å ringe til Statsarkivet å sjekke om de har den. Du kan også bestille den før du reiser dit, slik at den ligger klar på lesesalen når du kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Hellerud

Den eksisterer i aller höyeste grad. Dessuten går (gikk det i alle fall i gamle dager i forrige århundre) an å bestille den på rullefilm hjem til ditt lokale bibliotket også. Det vil si om Sognsturen skulle forekomme besvärlig :-))) MH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Erlend E. Mæhlum

Jeg viste ikke at denne folketellingen var microfilmet, jeg så på orginalen (for Eidsberg) da jeg var å så på den. Erlend.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tom askeroi

Jeg skulle gjerne ha sett at mitt lokale bibliotek hadde utstyr til å lese mikrofilmer og -fischer (sukk), men takk til dere alle for bekreftelsen på at tellingen finnes. Og at det er Statsarkivet man skal ringe til. Jeg har bare vært der "in persona" og aldri festet meg ved at det er to arkiver, selv om det på mitt adgangskort står "Riksarkivet Statsarkivet"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive