Gå til innhold
Arkivverket

[#5321] Folketellingen Skiptvet 1875 - eksisterer den?


Gjest tom askeroi
 Del

Recommended Posts

Gjest tom askeroi

Godt å vite før man legger ut på langtur til æh Sogn. Er det noen som vet det? Og hvis ikke, skal jeg henvende meg til Riks- eller Statsarkivet for å spørre?(Er fremdeles på jakt etter en eventuell Karen Marie Christiansdatter som jeg tror bodde på en av Aamotgårdene eller plassene under den i tidsrommet 1867-1881)...På forhånd 1000 takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg så på 1875-tellingen for Eidsberg der, så jeg vil gjette at Skiptvet også er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Skartsæterhagen

Det greieste er å ringe til Statsarkivet å sjekke om de har den. Du kan også bestille den før du reiser dit, slik at den ligger klar på lesesalen når du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Den eksisterer i aller höyeste grad. Dessuten går (gikk det i alle fall i gamle dager i forrige århundre) an å bestille den på rullefilm hjem til ditt lokale bibliotket også. Det vil si om Sognsturen skulle forekomme besvärlig :-))) MH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend E. Mæhlum

Jeg viste ikke at denne folketellingen var microfilmet, jeg så på orginalen (for Eidsberg) da jeg var å så på den. Erlend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg skulle gjerne ha sett at mitt lokale bibliotek hadde utstyr til å lese mikrofilmer og -fischer (sukk), men takk til dere alle for bekreftelsen på at tellingen finnes. Og at det er Statsarkivet man skal ringe til. Jeg har bare vært der "in persona" og aldri festet meg ved at det er to arkiver, selv om det på mitt adgangskort står "Riksarkivet Statsarkivet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.