Gå til innhold
Arkivverket

[#5325] Gunder Christian Sørensen,1867 ,Onsø,Østfold


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Under leting etter min bestefar som jeg har fått opplyst skal være en Gunder(Gunnar)Sørensen muligens født 1867 og sjømann av yrke,har jeg etter vært kommet borti mange kandidater, dog ikke med dette fødselsåret.Nå har det dukket opp en ny kandidat som jeg fant i "FamilySearch": Gunder Christian Sørensen,døpt 22.sep.1867,Onsø, østfold.Far,Søren Gundersen og mor Ingeborg Kristensdr.Jeg finner ikke disse i noen folketellinger senere og heller ikke noe om Gunder.Er det noen som har tilgang på kirkebøker fra dette distriktet eller har flere opplysninger så ville jeg være svært takknemmelig,er spesiellt interes. hvilket yrke Gunder får. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Takk for hjelpen Erlend,det kan godt være min kandidat fra Onsø, dette.Fødselsår og navn stemmer, det som får meg til å stusse er at nå er bosted forandret til Kristiania,og at han reiser uten foreldre ,men sammen med yngre søsken. Foreldrene kan selvsagt være døde.Ser ikke noen i skipslisten som ser ut til å være i familie med dem.Håper noen der ute er i stand til å bringe mer klarhet i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Hei. Vi har hatt endel privat mail om temaet etter din henvendelse. Hvis noen andre er interessert så er det jo greit å legge ut noe fakta her hvor du reiste diskusjonen. Gunder Christian Sørensen Wikene ble født i 1867 på Onsøy [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6221&idx_id=6221&uid=ny&idx_side=-116>LenkeHan giftet seg 18.10.1890 i Larvik. Lenke med tittel sjømannFolketellingen i 1901 er han nevnt som skipskaptein: LenkeDet siste konkrete jeg har funnet er at han er fadder til sin sønnesønn Knut døpt 24/2-1920: Lenke Her er han nevnt som lods. Dette er også det siste jeg har om kona Sofie (Hun er tante til min far).Han var losoldermann og døde omk. 1928Din far Odd ble døpt 19.6.1912 i Bergen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.