Gå til innhold
Arkivverket

[#5330] Har noen kirkeboka for Lier i Buskerud ca. 1864??


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Simon Christophersen var født på Stenshorneeie i Eiker 17 april 1822. I Juni 1863 dør hans mor på Landfaldøya (i Lier) Lensmannsprotokollen sier da at Simon er ca. 44 år og at han bor på Landfaldøya i Lier. Jeg finner ham ikke i folketellingen 1865. Regner derfor med at Simon Christophersen døde i Lier i perioden juni 1863 - januar 1866. Jeg forsøker å finne ut om han hadde etterslekt. Om noen kunne hjelpe meg med å finne begravelsen i kirkeboka - ville det vært god hjelp. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Tar jeg mye feil hvis moren het Berthe Bjørnsdatter? Berthe Bjørnsdatter(f.17.2.1794) og Christopher Borgersen Stenshorneeie (f.20.6.1785) var mine 3-tippoldeforeldre. Min slektslinje går gjennom datteren Marthe Marie, f.14.11.1819. (G.m. Anders Iversen Borge, f.24.6.1820) Jeg har registret Simon med fødselsdato, men har heller ikke noe mer på ham. Har også litt om to andre søsken, Borger f.12.1.1817 og Borgine f. 5.8.1825.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen! Et eller annet skurret i mitt bakhode og jeg fant det riktig å sjekke. Den delen av Lier som du snakker om her (Bragernes eller Åssiden Landsogn) ble lagt under Bragernes i geistlig sammenheng allerede i 1774. Tror derfor du må til kirkebøkene for Bragernes for å finne innføringen av dødsfall, selv om den juridiske delen tydelig har vært håndtert frs Lier. Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Kjell..dette var meeeget interessant....kan du ta kontakt med meg på mail.....jon.torp@c2i.net... du har rett m.h.t. morens navn. Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I kirkebok nr. II-3 for Bragernes finnes innført en "Skrædder Simen Christophersen", død 15. juli og begravet 21. juli 1864. Alder: 44 år. Oppholdssted: Landfald. Dødsårsak: Lungetæring. Kan dette være den personen du leter etter, tro? Vennlig hilsen Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Else Dette er utvilsomt rett mann. Tusen hjertelig takk. Men funnet av dette dødsfallet avslørte jo ikke om han hadde etterslekt...hadde et lønnlig håp om at han var kalt ungkar.....Tusen takk likevel! Jon Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.