Gå til innhold
Arkivverket

[#5333] Marthe Jacobsdtr Brevig, Askøen


Gjest Siri Ravnanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri Ravnanger

Min ovennevnte formor giftet seg (KK)i 1844 med Lars Martin Atlesen (Hellen). Hun fødte i alle fall 6 barn. I 1865 (Bergen) er Lars blitt enkemann - sannsynligvis giftet han seg igjen med en ny Marthe og fikk flere barn. Like fullt - det er den første Marthe jeg er interessert i. I tellingen for Manger (1825) finner jeg henne ikke - hun var sannsynligvis født i 1821-23. Jeg har en mistanke om at det fins dem som har bedre oversikt enn meg.....På forhånd takk! Hilsen Siri :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du trur det ja. Kan hende. Eg trur dette er rette folket:,,Jakob,Johannessen,Florvaag,,,,,Marte Johannesdtr,,,,,Johannes,2711,,1811,,Jakob,Johannessen,Brevig,,,,,Marte Johannesdtr,,,,,Lars,2002,,1814,,Jakob,Johannessen,Brevig,,,,,Marte Johannesdtr,,,,,Ingebor Maria,1405,,1815,,Jakob,Johannessen,Bredwig,,,,,Marte Johannesdtr,,,,Lejlending,Johanne Marie,0206,,1817,,Jakob,Johannessen,Bredvig,,,,,Marte Johannesdtr,,,,Leilænding,Martha,....,1805,1821!!!,,Jakob,Johannessen,Bredvig,,,,,Marte Johannesdtr,,,,Bøxelmand,David,3004,0805,1823,,Jakob,Johannessen,Bredvig,,,,,Marte Johannesdtr,,,,Leilænding,Jacob,1104,2104,1826Edvard Jakobsen nemner i "Gards- og ættebok for Loddefjord sokn" ei Sigrid f. 1809, men eg finn henne ikkje i min base. EJ nemner elles at JJ og MJ vart vigde 1906 1808 - eg veit førebels ikkje kor. EJ skriv at JJ var f. i Toskedal i Stamnes, Haus prgj. 2609 1799 og d. 1843 - og at MJ var f. på Moen i Stamnes 0902 1783 og d. 1849 (i kolera, trur det var 2201, men du finn henne i min kolerabase på DP).Lukke til vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiLars og Marthe er forfedrene til en som giftet seg med min farfars søster.Det jeg har om Marthe er at hun skal være født ca. 1821, at hun ble gift med Lars 02.06.1844 og at hun døde 19.03.1863. De barna jeg har er Jacobine, født 30.12.1848, Arent, 01.01.1852, Eilert, 30.01.1854, Mons, 29.09.1855, Larsine, 25.09.1859 og Ingeborg, 13.08.1861.Mons er far til Lars Martin, som giftet seg med søsteren til min farfar, Inger Sofie Andrea Olsdatter, fra Løkkebø i Kinn. De giftet seg i 1910.Hvis du har mer informasjon om denne familien og slekt er jeg interessert.hilsen lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg fann JJ og MJ her på DA, vigde i Haus:2700 Jacob Johannesen Toskedalen Ungkarl Pige Martha Johannesdatter Moen 6te Maji 19de Junii 1808. Så der hadde EJ rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Du finner foreldrene til Marta Johannesdatter f. 1786/171789 på side 72 i bind 3 av Vaksdal bygdebok, og foreldrene til Jakob Johannessen f. 1779 på side 89 i samme bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

Til alle gode hjelpere: Tusen takk! Til Lars Løkkebø: Ja og nei, jeg er nettopp begynt (for alvor) på denne grenen - familiesoga forteller at vi stammer fra Hellemyrsfolket (ref. Amalie Skram) men lite har vært notert. Jeg finner Hellen, Biskopshavn og andre gårder under Korskirkens Landsogn, men også Ulfsæter (Ulset) under Hamre prgj. Jeg skal strukturere det jeg har; send meg evt. mailadressen din til siri_ravnanger@hotmail.com Hilsen Siri :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

.....forøvrig vil du i innlegg nr 1306 finne opplysninger om Johanna, kona til Mons og mor til bl.a. Edvard og Lars Martin. Hilsen Siri ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.