Gå til innhold
Arkivverket

[#5336] Gjert Johan Bentsen og Johanne P. Tollisdtr. Knat


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Begge disse var født i Sande i Vestfold, men under folket. 1865, Sem, bodde de og barna på Knatten med Volden. Barna var: Hans Thorvald, Hartvig, Julius og Marthine. Under folket. 1900, bodde bare Johanne her, og to barn Hartvig og Julie f. 1871. Men...barna het da Johansen til etternavn?? Noen som kjenner til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest John Strøm

HeiI følge Bygdeboken for Sem og Slagen bd 2 s. 975 Gjert Johan Jensen bodde på Knatten ca. 1860-1895. F.1821 i Sande d. 1895 g.m Johanne Pernille Kristensdatter f. 1830 på Sjøl i Sande d. 1903.8 barn:1.Hans Torvald f. 1851 i Åsgårdstrand d. 1872.3. Hartvig f. 1857 d. ug. 19065. Julius f. 1861 d. 1917 i Michigan U.S.A6. Martine f.1864 ektet 1887 Georg Olsen. Bosatte seg på Knatten.7. Olaf f. 1868 sjømann, blev begravet under en grushaug i Milwaukee, Michigan i 1891 og døde.8 Julie Otilie f. 1871 d. ug 1917I 1859 hadde Bentsen kjøpt en part avVollen under Store Oseberg og denne parten fulgte siden detter bruket (Knatten). I 1903 ble bruket overtatt av svigersønnen. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Jeg glemte å nevne at det også står oppøysninger om Georg Olsen og Martine Gjertsdatter/Johansen i bygdeboken, hvis dette er av intresse.Mvh John john.strom@enitel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Hei John Takk skal du ha! :-) Alt er av interesse for meg, så har du noe mere å bidra med fra bygdeboka for Sem og Slagen, tar jeg i mot det med takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Stusrød br.7 Knatten 1903-1915Georg Olsen, sjømann F. 1859 i Bohuslen ektet 1887 Martine Gjertsdatter f. 1864. De fikk ingen barn Han bodde på Teigen under Horgen i Sem 1890-1904. I 1915 solgte han bruket til Johan Andersen fra Sverige og flyttet til Tønsber.Det ser ut som om det ikke finnes etterkommere av Gjert Johan Bentsen og Johanne Pernille Kristensdatter på tross av at de fikk 8 barn. :-(Den eneste muligheten må være sønnen Julius som dro til U.S.A og døde der i 1917.Mvh Kohn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Takker for opplysningene :-) Jeg skal prøve å finne ut mer om Julius. Han var 3-menning til min farfar......så det skulle vært artig og finne ut om det finnes etterkommere i statene. A-M-G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.