Gå til innhold
Arkivverket

[#5348] Helene Johanesdtr. f. ca. 1823 i Hosanger?


Gjest Britt Frank
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Frank

Jeg søker fortsatt etter hennes foreldre. Ifølge FT 1865 var Helene født i Hosanger ca. 1823. Hun ble gift med Ole Johnsen, Øvre Tveit - deres eldste datter, Johanna, er i FT oppført med alder 15 år. På SAB leitet jeg nylig under vigde i Hosanger i årene rundt om 1850, men fant Helene og Ole ikke der - så de ble trolig gift i Hammer. Men en dag på dette arkivet er jo ikke nok til å finne alt det en gjerne ville. Har noen av dere tilgang til kirkebøkene for Hammer rundt om 1850 - eller til døpte/konfirmerte i Hosanger? Jeg er takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo.Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp.I følge familysearch fikk Johannes Larsen og Anna Olsdatter to døtre som ble døpt Helene/a.Den første ble døpt 15.02.1823 på Seim , men må ha dødd straks etter for 05.07.1824 døpte de en datter til som fikk samme navn.Johannes Larsen og Anna Olsdatter giftet seg i Hosanger 24.06.1808.Han var fra Totland og hun fra Hopland. Helene og Ole giftet seg ganske riktig i Hamre 02.07.1850.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hallo! I Kyrkjebok for presten i Hamre, A13, 1846-1957, finner jeg Ungk, Gmd & Musquetær Ole Jons. Øvre Tvedt/Pige Helene Johannesdatter Totland. Han 25 år, født på Ø. Tvedt og s. av Jon Bergesen,hun 26 år, født på Totland og datter av Johannes Larsen. Vielsen er 02.07.1850 i Alversund Kirke. Mvh. Johan Ludvig Kvamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.