Gå til innhold
Arkivverket

[#5360] Johan Olsen, f. 1869


Gjest Nina Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Kan noen hjelpe meg med å spore opp min tipp-oldefar?Johan er f. i 1869. Det jeg vet helt sikkert, er at i 1889 fikk han en sønn, Harald Olaus, med Anne Helene Olausdatter(f.1869). Harald ble f. i Hurum, moren bodde da på Sagene gård, og Johan bodde på Holtvedt.Jeg har pløya kirkebøkene for Hurum, men blir ikke klokere. De giftet seg nok ikke, og hun døde muligens før 1900...Johan er kanskje ikke født i Hurum engang, jeg finner han ikke. I folketellingen finner jeg en Johan Olsen, f. 1869 i Hurum, fabrikkarbeider på Tofte. Han er fra Solør i Hedmark. Er det noen som har kirkebok derfra??Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du ikke vet noe om Anne Helene så kanskje hun kom fra Sagene gård og faren het Olaus f. Frogn, se 1865. Harald bor i 1900 hos sin morfar Olaus på denne gården. Johan er det verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Takk for det, men...Anne Helene vet jeg det meste om. (Jeg fikk god hjelp av en her inne, og havnet ned på 1500-tallet. Takk igjen forresten).Men, det var han her Johan da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.