Gå til innhold
Arkivverket

[#5373] Nesodden, Ole Pedersen


Gjest Marit Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Det er ganske mange som heter Ole Pedersen her i landet så kanskje du vet litt om hvor han er født eller bor rundt 1865. Det er litt for lite med bare et vanlig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Hei, Har lett i 1865,1875 og 1900 tellinga for Nesodden.Fant ingen som passet på selve Nesodden, men Oppegård var anneksprestegjeld under Nesodden kirke til godt utpå 1900-tallet og de førnevnte folketellingene ble ført under Nesodden. Det jeg da fant og som ser ut til å passe ganske så bra er: F.T.1865 Oppegårds anneks u/ Nesodden Krudtmøllen under Matr.nr320 Hvidebjørn. Krudtmøllen, bebodde hus 1. Ole Pedersen husf.(med jord) 38 Enebakks pr.gj. Anne Marie Larsdatter hans kone 28 Akers pr.gj. ------------ så følger det flere beboere som ikke er i slekt.Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

Hei Espen, takk for hjelpen. Jeg vet at han jobbet ved Hvitebjørn, som kruttmester. Men alle spor stopper der. Jeg vet ikke noe mere, ingen foreldre/steder/datoer, andre enn deres barn Olaf og Jørgen. Olaf var min bestefar. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.