Gå til innhold
Arkivverket

[#5376] hellik sevaldsen f. 1831 flesberg


Gjest turid didriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest turid didriksen

mine tippoldeforeldre. hellik sevaldsen f.1831 lyngdal anneks flesberg gift med maren dorthea hansd. f1838 haav anneks ullensaker. de bodde i 1875 på jevnaker, hvor min oldemor ble født dette år.hun var deres fjerde barn. de andre sevald f.1860, hanna mathilde f.1867, thea f. 1872. vet det meste om familien etter denne tid. kan ikke finne noen av disse på søk i 1865 telling.har holdt på med slektsgransking en del år, men er fersk i datasammenheng. kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Turid,Jeg finner på IGI Familisearch Maren Dorthea Hansdatter som døpes i Ullensaker 25. des. 1838 av foreldre Hans Christiansen og Dorthe Olsdatter.Finner også samme sted at en Hellich Sevaldsen gifter seg med Maren Dorthea Hansen 3. okt 1859 i Ullensaker.Håper dette kan være til litt hjelp. mvh. Arne grøndahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turid didriksen

Hei Arne. Tusen takk for hjelpen. Jeg hadde ikke navn på foreldre fra før. Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan finner jeg IGI familiesearch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Du finner mormonernes database på www.familysearch.com. Min erfaring er at du må ikke legge inn for spesifikke søkekriteria, registreringen er gjort av personer som ikke alltid har kunnet norsk. Det kan være strevsomt, men gir av og til noen ledetråder. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turid didriksen

Hei Tore. Takk for opplyningen. Har forsøkt å finne fram i mormonerenes database, men klarer ikke helt å finne ut av det. Jeg får forsøke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hellik ble født 28/1 1831, dpt. 13/3 i Lyngdal. Foreldre Sevald Helliksen Sønnåsen og Jøran Olsdt.Resten finner du i: Sigurd Vinger: Flesbergboka bustad og ætt bd. III s. 426. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.