Gå til innhold
Arkivverket

[#5377] Jørgen Sværen - emigrerte til Amerika i 1870


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Kan noen hjelp meg med å finne mine slektninger i Amerika? Min tipp-oldefar Jørgen Arnfinsen Sværen f. 26.02.1850 emigrerte til Amerika da han skulle bli pappa til min oldefar - Lasse Jørgensen født 15.05.1870.(Uekte barn med Ingrid Sjursdatter, Åfet f. 19.09.1837.Jeg finner Jørgen på skipslistene Bergen-Quebec 29.04.1870. Foreldre og søsken reiser etter 25.04.1873. Navnene deres er: Arnfind Jørgensen Sværen f. 1819 Balestrand, Anna Nilsdatter Henjum f.05.10.1819 Leganger, Kirsti f. 1852 og Anders f. 1856.Jeg veit ikke hvor i Amerika de slo seg ned, eller hvilke navn de brukte der.Jeg veit ikke hvordan jeg skal gå fram for å finne han. Håper noen kan hjelpe meg å finne han.Hilsen Kari Anne Støyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom du prøver nordmenn i Minnesota 1880 (DA: Folketellinger - Nordmenn i Amerika), vil du finne Anfin J Svaeren som 60 år gammel laborer i Long Lake township, Watonwan Co., Minnesota sammen med kone Anna N., 60, og sønnen Anders A. Svaeren, 23, og det er fristende å gjette på at den Christi A Jorgenson, 27 år gammel, som de bodde sammen med og som var gift med Johan Jorgenson, er datteren Kristi Anfinsdatter, født 1852.Sønnen Jørgen har jeg dessverre ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Hvor finner jeg denne siden: nordmenn i Minnesota 1880 (DA: Folketellinger - Nordmenn i Amerika)? Den har jeg ikke vært inne på før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Se menyen nederst på denne siden. Gå inn under Kjeldetype, velg så Folketellinger - derunder finner du bl.a. Nordmenn i Amerika. Den lenken vil igjen føre deg til en lang liste med tellinger av nordmenn i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Jeg tror jeg fant han!43546 Jorgen A Svaren m 28 f N N N 430 Long Lake Watonwan Minnesota 43547 Anne E Svaren f 17 N N N 430 Long Lake Watonwan Minnesota 43548 Alfred A Svaren m 7/12 Oct Mn N N 430 Long Lake Watonwan Minnesota Er det noen mulighet for å finne ut noe mer på internett?Kari Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Hei, Kari, du har nok funne rett mann. Eg leitar også etter denne familien, fordi Jørgen si mormor Kristi var frå Rosenlund, og dermed fjernt i slekt med meg. At Jørgen venta barn då han reiste, var nytt for meg. Eg skal sjå nøyare etter om eg har fleire spor, men eg trur ikkje det. Den eine broren som vart att i Noreg har dessverre ikkje etterslekt her i dag, så vi må vestom havet for å finne noko. Systera Ingeborg reiste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Dette er alt eg har funne om borna til Anna og Anfinn Sværen: 1. Nils, vart att i Noreg, gift men slekta har døydd ut. 2. Ingeborg, emigrerte med mannen Johannes J.Sværen og dottera Mari (f.1871). Dei ser ikkje ut til å vere i Long Lake i 1880. 3., 4. og 6. Kristi døde små. 5. Jørgen, emigrerte, gift med Anne E før 1880, og hadde sonen Alfred A, f.1880. 7. Kristi, emigrerte; ein sterk kandidat i folketellinga 1880 er Christi A.Jorgenson, 27 år, gm. Johan Jorgenson 41 år, med borna Merna J 6 år, Alfred 2 år og Annie 4 mnd. Dei står straks føre Anna og Anfinn i folketellinga. 8. Anders, emigrerte, bur heime hos foreldra i 1880, ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Hei Aase. Gøy å se at vi har felles slekt. Kanskje vi kan utveksle opplysninger. Jeg har bare navnene på foreldra til Kristi, men jeg har ihvertfall etterslekta til Jørgens uekte barn. Hvem vet, kanskje vi har flere felles? Min E-mail adresse er: torodd-s@frisurf.noHilsen Kari Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.