Gå til innhold
Arkivverket

[#5391] Mons Nilsen Møgster til Milde


Gjest Stig Samuelson
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Samuelson

Hei! Jeg står fast på min ane Mons Nilsen født 1817 som kom fra Møgster i Hougs prestegjeld. Mons flyttet til Milde i Fana hvor han giftet seg med Anna Helgesdtr. Det jeg lurer på er hvem anene til Mons er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan det være at han har kommet fra Møgster sogn som omfatter øyene Bakkasund, Møgster, L. Kalsøy, Hevrøy, Stolmen, Lundøy og deler av Selbjørn? Eller har han kommet fra øya Møkster? Jeg har kikket over ættesoga for Møgster sogn, men har foreløbig ikke funnet vedk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg ble veldig nysgjerrig på denne Anne Helgesdtr. Jeg er nemlig på jakt etter en Anne Helgesdtr. som flyttet til Fana, men hun var født allerede 1757. Kan hun ha vært bestemor til din Anne Helgesdtr.? Jeg vet at hun blant annet hadde sønnen Helge Nielsen f. 1796 med Nils Lars. Krokeide. Kan denne Helgen være far til din Anne, og vet du kanskje mer om min Anne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Jahn Edgar Michelsen

Hei Stig! Mangler du fortsatt informasjon om felespilleren Mons Nilsen på Milde? Jeg har en del informasjon om ham og hans forfedre. Han var oldefar til min kone, og jeg har brukt (til og fra) 20 år på finne ut av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.