Gå til innhold
Arkivverket

[#5393] Bjørnset-slekt fra Kjellmyra Åsnes, Hedmark


Gjest Ivar Jørgen Amdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Jørgen Amdal

Min oldefar Arne Arnesen Bjørnset f. 01.12.1835 kommer fra Åsnes. Han reiste til Overhalla, N.-Trøndelag i 1859, stiftet familie og bosatte seg der. Han brukte Bjørnset som familienavn, men dette er en feilskrift i eldre dokumenter og skal nok være Bjørneset. Foreldrene var Arne Olsen Kalfoss og Olea Olsdtr. Sønsterud. De hadde i alt 5 barn. Ved siden av Arne: Anne f. ca 1832, Alette f. 1842, gift med Lars Skjøthaug og ble 100 år, Halvor f. 1845 og Ole f. 1850, som også reiste til Namdalen.I følge vielsen av Arne Olsen og Olea Olsdtr. 12.09.1830 i Åsnes kirke hette faren til Arne: Ole Olsen og faren til Olea: Ole Knudsen. Arne ble døpt i følge K.b. for Åsnes sept. 1805 og Ole Olsen og Eli Svendsdtr. er oppgitt som foreldre. I følge F.t. 1801 er antagelig Eli f. ca 1785. Far: Sven Ericson f. ca 1749 og mor. Anne Christensdtr. f. ca 1745, Møystad i GrueI følge F.t. 1865 var Anne Larsdtr (1768-1870) mor til Olea, men Anne Larsdtr. og Ole Knudsen var ikke gift.Dette er de opplysningene jeg har om mine forfedre fra Åsnes/Grue-distriktet. Jeg er derfor svært takknemlig for ytterligere opplysninger om disse personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.