Gå til innhold
Arkivverket

[#5412] Kan eg etterlyse slektninger som har utvandra til


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Frå mi slekt er det mange som har utvandra til USA, mange har eg funne ved hjelp av internett, men eg mangler mange framleis. Eg har lett i utvandringsprotokollane og på normenn i USA i 1880, men eg har trong for å vite litt om etterkomarane som lever i dag. Kan nokon hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Terje.Jeg tror ikke dette nettstedet er særlig god til å bruke for å nå Amerika. Selv om jeg kjenner til at det er endel meget ivrige norsættede Amerikanere som er ofte innom her.Har du prøvet bygdelagene der borte. Sons of Norway o.l. Der kan du få meget god hjelp.Ellers finnes det en mengde gode Web-Siter for hvert County i Amerika. Jeg har selv funnet meget der borte, men man må selvsagt ha gode spor å gå etter. Selv om man av og til finner den berømte nålen.Lykke til.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Du burde også prøve Norwaylist. De er en mailing liste som består av ca 90 % norskamerikanere og 10 % nordmenn med forbindelser til USA. Kunnskapsnivået der er ganske stort når det gjelder slike ting. Ulempen med listen er at den generer UTROLIG mye mail. Alll kommunikasjon foregår på engelsk.Informasjon om listen finner du på: http://members.tdn.com/dagwood/NorwayList.htmDu finner også informasjon om hvordan du melder deg på listen der.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.