Gå til innhold
Arkivverket

[#5419] emmigranter


Gjest Renate
 Del

Recommended Posts

Eg vil gjerne vite mykje om ekteparet Josefine og Lars johannes Stu Berg .Josefine fødd Larsen.Kom frå litle lindås.Lars johannes er frå fedje men emmigrerte til California.Vil vite alt om slekta til Josefine som er mi tippoldemor.Eg veit at dei fekk ein sønn som hette Kristoffer men ikkje om dei fekk nokon andre.Difor vil eg gjerne vite kor mange barn dei fekk.Krsitoffer blei fødd i california ,men kom tilbake til Norge og gifta seg med min oldemor...Men kor mange unger fekk dei itillegg til Kristoffer og så vil eg vite om etterkomerne etter dei ungane.Eg veit om etterkomarane til Kristoffer...På førehand takk. Dei emmigrerte til Fresco/fresnor i California der dei dreiv ein ranch/plantasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dale Tuvey

I don't read or write Norwegian, but thought I could help with one piece of information. The city your relatives emmigrated to in California is called "Fresno". It is a very productive agricultural area.It appears that you are from Førde. Is that the Førde in Sogn og Fjordane? My gg-grandparents were from that area. In some places they are identified as coming from Førde and others from Naustdal. Specifically, my gg-grandfather, Søren Kristian Nilsen, was from a farm called Reikvam and my gg-grandmother, Kristiane Olsdatter from a farm called Kalland. Are you familiar with those farms? Can you tell me how Førde and Naustdal are related? Is there any chance that relatives, descendents of brothers and sisters of Søren and Kristiane still live in the area. (Their parents were Ole Andersson Kalland/Nikoline Ivardatter and Nils Sørensen Reikvam/Sofia Olsdatter) Can you tell me anything about the area? If you don't live in this area, well, it was a nice try.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Alle som legger inn etterlysninger her, vil gjerne vite noe (helst mye). Men som du vil se av alle andre innlegg, er det vanlig her på DA å bruke fullt navn ved etterlysninger/svar. Du har større sjanse til å få hjelp, hvis du holder deg til disse "reglene" du også, slik en annen DA-bruker oppfordret deg til allerede for noen dager siden.Dessuten: uten noen som helst informasjoner om ca. når disse folka levde/emigrerte, vil det for oss alle være vanskelig å gi hjelp med å oppspore slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henry Neverdal

Dale Tuvey - a little help - your relativs lived in Naustdal - a place next to Førde. Søren Kr. and Kristiane are registr. married i 1871 in Bergen. They and all their families lived in Bergen later on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.