Gå til innhold
Arkivverket

[#5426] Ellis Island: www.ellisislandrecords.org/


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R.Sæther

Sida ligg der alt, men er svært vanskeleg å kome inn på. Halve verda prøver nok samtidig, så av sikkert 20 forsøk har eg kome gjennom EIN gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei til info.Var der i går og hentet opplysninger siden ser bra ut men som sagt stooor trafikk.Dere må bare prøve og prøve så kommer man inn. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

- og det man finner kan være til stor glede. Etter flere års søk, bl.a. gjennom Vesterheim-senteret i Wisconsin, fant jeg min oldefar på passasjerlistene fra Ellis Island i dag. Ubeskrivelig følelse - også å se bilde av skipet, samt registrere at han ankom Ellis Island dagen før hans yngste datter (min farmor) ble født. Nå starter søket videre innover på kontinentet.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo Anne Sadler

The records at this database are the Federal passenger lists for the period 1892-1924. Ellis Island has no records of their own. Only third class (steerage) passengers were processed at Ellis Island, the other passengers were processed aboard ship. Unless a passenger was going to stay in New York City, they went directly by ferry to New Jersey to catch a train to their final destination. Ellis Island was also closed by a fire from June 1897 to January 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.