Gå til innhold
Arkivverket

[#5441] Rennie - familien i Norge


Gjest Olav Løkke
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Løkke

En av mine forfedre, Robert Rennie, kom fra Skottland ca. 1700 sammen med sin onkel Robert Williamson. Flyttet senere til Kristiansund, og gift inn i Mühlenport - slekten. Jeg har hele slektstavlen klar efter 1700, men før det, altså i Skottland, vet jeg bare foreldrenes navn ; James Rennie g.m. Agneta Williamson, sannsynligvis bosatt i byen Bo'ness. Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Løkke

Jeg har opplysningen om Bo'ness fra Odd Williamsen i Kristiansund. Williamsen-slekten er beskrevet i en bok med samme navn, men der står det at de kommer fra Aberdeen-området. Odd Williamsen mente at nyere opplysninger en de i boken viste at det var stor sannsynlighet for at de stammet fra Bo'ness, men hverken han eller Deberetts i England har funnet sporene. Har forresten akkurat lest rapporten om Aspa-seminaret. Har visstnok en linje til denne slekten via Mühlenphort og Mechelborg.Olav R. Rennie Løkke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg har arbeidet noe mot Skottland i forbindelse med egen slekt. Jeg synes det høres litt rart ut at moren, en eller annen gang på 1600-tallet, skal ha hatt fornavnet Agneta.Et godt tips for et sted å lete er Scots Origins. Selv om det koster noen kroner. Det er i alle fall søkbart på nett.lars løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.