Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olav Løkke

[#5441] Rennie - familien i Norge

Recommended Posts

Gjest Olav Løkke

En av mine forfedre, Robert Rennie, kom fra Skottland ca. 1700 sammen med sin onkel Robert Williamson. Flyttet senere til Kristiansund, og gift inn i Mühlenport - slekten. Jeg har hele slektstavlen klar efter 1700, men før det, altså i Skottland, vet jeg bare foreldrenes navn ; James Rennie g.m. Agneta Williamson, sannsynligvis bosatt i byen Bo'ness. Kan noen hjelpe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore H Vigerust

Kanskje han kom fra samme sted som Robert Williamson, som ikke var Bo'ness ? Tore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Løkke

Jeg har opplysningen om Bo'ness fra Odd Williamsen i Kristiansund. Williamsen-slekten er beskrevet i en bok med samme navn, men der står det at de kommer fra Aberdeen-området. Odd Williamsen mente at nyere opplysninger en de i boken viste at det var stor sannsynlighet for at de stammet fra Bo'ness, men hverken han eller Deberetts i England har funnet sporene. Har forresten akkurat lest rapporten om Aspa-seminaret. Har visstnok en linje til denne slekten via Mühlenphort og Mechelborg.Olav R. Rennie Løkke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore H Vigerust

Unnskyld: hvis Odd Williamsen har funnet opphavsstedet Bo'ness, stemmer det sikkert. Tore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg har arbeidet noe mot Skottland i forbindelse med egen slekt. Jeg synes det høres litt rart ut at moren, en eller annen gang på 1600-tallet, skal ha hatt fornavnet Agneta.Et godt tips for et sted å lete er Scots Origins. Selv om det koster noen kroner. Det er i alle fall søkbart på nett.lars løkkebø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.