Gå til innhold
Arkivverket

[#5446] Kyrkobok Hurum


Gjest Sven-Arne Adolfsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Sven-Arne Adolfsson

Jag letar efter min kusins mans mor, jag vet bara att hon hette Amalia och var gift med Sigurd Antonsen född 07.02.1892 Saetreeie Hurum, döbt 01.05.1892. Då jag inte har köpt alla mickrokort över hurum kan jag inte finna deras vigsel i de kort jag har. De fick en son Johannes Antonsen (han tog sedan familjenamnet Fjellvang) född 11.03.1923 Saetre i Hurum dog 03.10.1995. Han lär också ha några syskon bland annat Carola och Alfhild men dessa vet jag inget om. Johannes Antonsen gifte sig med min kusin Gerd Adolfsson (stavas ibland så här i Norge Adolfson/Adolfsen)som är dotter till min farbror Vilfrid Johan Teodor Adolfsson som flyttade från Sverige till NorgeMvhSven-Arne Adolfssonhttp://www.aas.nu/Saasaa@aas.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gift i Hurum 28/12 1917 Sigurd Christensen, dynamittarbeider f. Sætre 1892, far frabrikarb. Anton Christensen Sætre. Med Josefine Amalie Mørk? fabrikarbeiderske Peterstuen, f. Aas Drøbak 1886, konf. 1900 Drøbak, far dagarb. Johannes Christensen Aas.Nå er det et nytt problem, det er ikke noe som heter Aas Drøbak. Det er enten Ås eller Drøbak. Hun kan være født i Aas og konf. i Drøbak og der finnes det ikke konfirmasjon i Drøbak krk. 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sven-Arne Adolfsson

Berit Knudsen ett STORT TACK nu är gåtan med Amalie tydligen löst, det har varit ett stort mysterie för mig att finna vem denna kvinna var.KramSven-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sven-Arne Adolfsson

Aas är väl den gammle måten att stava Ås på kan jag tänka mig, kanske har jag fel men jag tor det kan vara såSven-Arne Adolfsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Endelig klarte jeg å knekke nøtta. Josefine Amalie f. Drøbak 24/6 1886. Foreldre Johannes Kristensen og h. Elise Pedersen Drøbak, far f. 1855 mor f. 1853. Faddere arb. Ludvig Andersen, ungk. Arnoldus Olsen, kone Hanna Løvenhjelm Olsen. Hjemmedøpt av Mad. Aas vitner skredder Henry Olsen og hans kone Hanna Olsen.1900 nordre Røden i Vestby Amalie Mørk f. 1886 tjener kreaturstell.Gift Drøbak 25/8 1884 Frogn krk. Johannes Christensen Mørk arb., f. Mørk i Vestby 1856, konf. 1870 Vestby, far grd.br. Kristen Olsen. Med Elise Pedersdt. bosted Klommesten, f. Håbøl 1853, konf. 68 Vestby, far arb. Peder Johannesen. Forlovere Ole Chr. Mørk og Karl Chr. Mørk.Du vil finne resten av Johannes Mørks slekt i boka Vestby, gårdshistorie av Osvald Martinsen, bd. II s. 850 Mørk søndre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.