Gå til innhold
Arkivverket

[#5453] Minnesota


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Er det noen som vet om det er et arkiv i Minnesota hvor det det er mulighet til å lete etter slektninger som familien mistet kontakten med etter noen år.Grunnen til at jeg spør er at jeg skal til Mineapolis/St.Paul å besøke slekt, så det hadde vært artig å klare å spore opp disse slektningene å lære litt mere om dem. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Snakkre du om nålevende, eller? Er det de du har tenkt å besøke? du har jo telefonkatalogen www.switchboard.com og www.rootsweb.com har en del ting fra MN, mener jeg å huske. Ellers kan jo også Norway List være å anbefale, selvom den genererer uhorvelig mye mail! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Det finnes en institusjon som heter Minnesota Historical Society som holder til i Minneapolis. Jeg vet de har god del i arkiv, men er ikke sikker på hvilken form de finnes. (Jeg har ikke lett etter dem på nettet så jeg er ikke sikker på om de har noen hjemmeside, men det er jo et forsøk verdt!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun S. Soknes

Du kan også prøve The Norwegian-American Historical Association (NAHA) i Northfield, MN. De er veldig hjelpsomme, og leter fort fram i sine arkiver om de har info om noen med det navn du søker.NAHAs hjemmeside: www.naha.stolaf.eduMvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune de Lange

Takk for svarene, skal besøke slekt over der men har noe slekt som er "forsvunnet" det er dem jeg prøver å lete opp. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bibi.W. Opdal

Selv fikk jeg et gjennombrudd i mitt søk etter slekt i Minnesota etter å ha lagt inn spørsmål på følgende sted:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.