Gå til innhold
Arkivverket

[#5459] SØKER OLDEFORELDRE I BAMBLE


Gjest Morten Didriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Didriksen

Mine oldeforeldre Gustine Karen og Oskar Olsen bodde på Isnes i Bamble. De er folengst døde. Er det noen som vet hvor de kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det kan vel være litt vanskelig å hjelpe deg når du opplyser så lite. Du vet vel antagelig litt mere om dem. Er Gustine forkortelse for Augustine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Enig med Berit. Vet du f.eks. omtrent når de levde (fra år - til år)? Døpte de barn i Bamble? o.s.v.Forøvrig finnes det bra bygdebok for Bamble, og den finnes på biblioteket her i Porsgrunn. Så jeg slår gjerne opp der ved første leilighet, om du da ikke allerede har gjort akkurat det?MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

I Bygdebok for Bamble bind II er det nevnt en Carl Oskar Anderson (f. 1858 i Elfsborg Län, Sverige) under Isnes. Men kona heter Anne Maria Jensdatter d. 1910. Barn: Anna Jensine Gunda (med etterkommere), Anders Peder, Gunda Helene, Simonine Elise og Olga Marie. Carl Oskar flyttet til Skotfoss. Du finner ham gravlagt som Oskar Isnes på www.slekt.org/cemetery/pollen.html. Men ingen Gustine. mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Du finner en Gustine Klausd. f.1891 på Hafsund i Bamble i 1900. Du kan også finne en Oskar Olsen født 1890 i 1900-tellinga for Bamble, som kanskje kan være din oldefar.Ellers er det selvfølgelig alltid lettere jo flere opplysninger man har.KH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest morten didriksen

Jeg har ikke klart å finne noe i Bamble bygdebok. To av barna het Solvei og Torvald. Men det jeg lurer på, er altså hvor deres foreldre bodde FØR de kom til Isnes.Jeg mener at Oskar var svensk. Hennes fulle navn var Karen Andrine Terese Amalie Gustine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hvilken side av århundreskiftet ble de født? Du gir oss nesten 100 år å lete på! Det hjelper også om du kan fortelle oss når de fikk barn... Som du ser er det mange som kan og vil hjelpe deg, men når du sier FØR de kom til Isnes vet jo ikke vi når før er... Før 1920? Før 1880? Hjelp oss litt til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.