Gå til innhold
Arkivverket

[#5465] Emigrasjon til Tyskland


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Hvor finner jeg opplysninger om de som reiste ut av Norge til Tyskland? Ble det ført protokoller også for disse emigrantene? Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Ingjerd! Dette lurer jeg på og! Har en søster av min oldefar som reiste til Tyskland rundt 1900-1905. Håper vi får vite masse :o) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg har hatt hell med meg i søk etter en fjern slektning som deltok i den tysk-franske krigen 1870-71, og ble i Tyskland i mange år etterpå. Det er i utgangspunktet IKKE lett å lete i Tyskland, manglende folketellinger, mye ødelagt i krigshandlinger, ofte fordres det medlemsskap i klubber, og i tillegg er mange svært restriktive på å gi opplysninger. Men gi ikke opp. Et par forslag:Gå til DIS, let dere frem til Genealogiske ressurser i utlandet - Europa - Tyskland. En informativ side er den som svenskene har der. En annen BRA side er "famNord", Lenke har jeg endel adresser for Nord-Tyskland.Med hilsen Tor tor.rustad@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.